Jste zde: Region mohelnicko  >  Doubravou na zámek Úsov, levandulový statek a kopec Bradlo

Doubravou na zámek Úsov, levandulový statek a kopec Bradlo

Cestou mezi ovocnými sady a levandulovými poli až na vrchol Bradlo.

GPS: 49.7768422N, 16.9192786E

Fotogalerie

Mohelnice - Moravičany - Doubravice - NovéMlýny - Úsov - Klopina - Bezděkov u Úsova - Janoslavice - Rohle - Nedvězí - Bradlo - Lipinka - Veleboř - Klopina - Úsov - Nové Mlýny - Doubravice - Moravičany - Mohelnice

Délka trasy – 65 km

Z Mohelnice se po Moravské stezce č. 4 vydáme do Moravičan a Doubravice, mineme Mitrovice a na křižovatce u kapličky odbočíme vlevo směrem na Nové Mlýny. Tady se nachází Rybářská bašta, častá zastávka cyklistů i vodáků. Za Novými Mlýny odbočíme na cyklotrasu č. 6051, asi po 2,5 km podjedeme železniční koridor a za ním odbočíme doleva na cyklotrasu č. 6026, po které se dostaneme do města Úsov. Tady můžeme navštívit lovecký zámek, synagogu a židovský hřbitov. Z Úsova pokračujeme na Klopinu cyklotrasou č. 6031. Klopina je krásná obec známá výrobou müsli tyčinek a můžeme zde navštívit Venkovské minimuzeum. V Klopině odbočíme vlevo směr Police, čeká nás cesta mezi ovocnými sady. V Polici odbočíme doprava a pojedeme do Bezděkova u Úsova na levandulový statek, který určitě nesmí uniknout vaší pozornosti. Až se nabažíme voňavých fialových polí, tak pokračujeme dál na Janoslavice, Rohli, Nedvězí (č. 6114). Z Nedvězí se po cyklotrase č. 6050 dostaneme na Bradlo, nejvyšší bod Úsovské pahorkatiny, 600 m n. m. Z rozhledny s krásnou vyhlídkou uvidíte celou Hanou i Jeseníky. Z Bradla pojedeme do Lipinky a odtud do Veleboře, Klopiny, Úsova apřes Doubravu, Nové Mlýny a Moravičany zpět do Mohelnice.